Saturday, May 01, 2010

Orang Jahat Yang Menipu..


Marah tol aku ngan manusia yang suke mngambil kesempatan ats kesempitan org laen...manusia camni pon ade dlm dunia..ish2....

Sebenarnye, aku skang ni dok sebok2 nak cari keje so searching la jawatan kosong kat dlm tenet...nak dijadikan crite..1day aku jumpe la satu iklan keje kosong sbg jurutaip..tapi gaji nye mencecah rm3800..fuh..tgk jumlah angka je leh juling mate aku...then aku yg lurus lagi bendol ni pon send la email kat org yg berkenaan..then dorang reply cenggini...


Pemohon Sekalian,

Terima kasih kerana memohon.
Dengan bangganya, kami ingin memaklumkan bahawa, permohonan anda untuk bekerja dan seterusnya mendapat bayaran dari kami adalah dengan ini DITERIMA.

TAHNIAH!!!
Anda akan dibayar berdasarkan pekerjaan yang anda lakukan untuk kami seperti:
1- Menghantar email iklan bagi pihak kami
2- Kerja-kerja perkeranian berkaitan penghantaran iklan
3- Melayari internet Untuk kami dan mendapat bayaran
4- Atau anda beritahu kami kebolehan anda dan kami akan cuba sedaya upaya untuk memenuhi keperluan anda

Kerja-kerja ini yang 99% adalah berdasarkan kerja MENAIP,adalah mudah dan senang untuk dilakukan oleh sesiapa sahaja yang berminat.

Selain itu, kami juga menawarkan latihan & tunjuk ajar secara on-line bagi mereka yang memerlukan, dan ia adalah PERCUMA. Ini secara tidak langsung dapat membantu mempertingkatkan lagi pengetahuan dan kemahiran anda dibidang IT dan Internet.

BERAPA BANYAK BAYARAN YANG ANDA AKAN PEROLEHI???

Itu semua terpulang kepada anda. Jika anda rajin dan berdedikasi, pulangan sebanyak USD1000 atau RM3,800 sebulan/mingguan/harian tidak menjadi masalah.

Untuk Proses Pembayaran, kami akan melakukannya pada setiap 15th hb setiap bulan ke akaun bank anda. Butiran lanjut mengenai akaun bank anda akan kami minta sebelum anda memulakan tugasan nanti.

Selain itu, kami juga terlibat secara langsung dengan akaun bank luar pesisir melalui internet seperti Paypal, Stormpay dan sebagainya, untuk memberi lebih perkhidmatan kepada pelanggan-pelanggan kami dan anda

Kepada mereka yang menunjukkan prestasi yang cemerlang, peluang kenaikan pangkat kepada Penyelia (Supervisor), Pengurus dan sebagainya juga ada disediakan.

Program Kerja Menaip yang kami sediakan ini pada dasarnya adalah percuma, tetapi disebabkan beberapa kerenah pekerja terdahulu seperti meninggalkan tugasan yang diberi separuh jalan dan tidak bersungguh-sungguh, maka pihak pengurusan syarikat sepakat utk memperkenalkan Konsep deposit wang Cagaran (refundable deposit) kepada semua bakal pekerja baru.

Melalui konsep ini setiap peserta yang benar-benar berminat, dikehendaki untuk membuat bayaran deposit wang Cagaran (refundable deposit) sebanyak USD20.00 atau RM50.00 dimana wang yg dibayar ini akan dipulangkan balik kepada anda sebaik sahaja pendapatan bulanan anda mencecah RM100. Jumlah ini bolehlah dianggap kecil jika dibandingkan dengan perolehan bulanan anda nanti yg boleh mencecah sehingga RM3,800 sebulan.
Kami percaya melalui tugasan pertama sahaja anda sudah mampu untuk mencapai had minima yg ditetapkan ini dan seterusnya memperolehi kembali wang cagaran beserta pendapatan bulanan anda itu nanti.

Diharap anda memahami kedudukan kami yang terpaksa melayan ratusan pelanggan setiap hari.

Dari itu, hanya mereka yang berminat, dan mempunyai keinginan yang tinggi SAHAJA akan diberi TUGASAN ini.

Jadi Buktikanlah kesungguhan anda dalam menerima pekerjaan ini.

HARUS DIINGAT JUGA!!! TAWARAN KERJA MENAIP INI HANYA SAH UNTUK TEMPOH 3 HARI SAHAJA, BERMULA DARI TARIKH SURAT INI DIHANTAR, KEPADA ANDA.

Kami menanti pengesahan dari anda.

Terima kasih



Norhazlin Ibrahim
Autumn Paradise Sdn Bhd
http://autumnparadise.teach-nology.com/


Nota: Jika masih tidak jelas dengan penjelasan yang diberikan, saya ingin mempelawa anda, untuk mengikuti – “Soalan Yang Kerap Ditanya (FAQs) Oleh Pemohon-pemohon yang lalu dibawah ini.




BAGAIMANA UNTUK MELAKUKAN PEMBAYARAN DEPOSIT WANG CAGARAN (REFUNDABLE DEPOSIT)?

1- Jika anda berada di Malaysia , Brunei , Singapura dan Filipina, Anda boleh melakukan pembayaran terus ke akaun seperti dibawah ini:
BANK : MAYBANK
ACCOUNT NO: 562553402447
TO: NORHAZLIN IBRAHIM
JUMLAH PEMBAYARAN: RM50.00

atau

BANK : CIMB
ACCOUNT NO: 14060540697526
TO: NORHAZLIN IBRAHIM
JUMLAH PEMBAYARAN: RM50.00


SETELAH ANDA MENYELESAIKAN PEMBAYARAN DIATAS, SILA EMAILKAN KEPADA SAYA BUTIRAN SEPERTI BERIKUT SECEPAT YANG MUNGKIN:

1- TEMPAT BAYARAN DIBUAT
2- TARIKH DAN MASA BAYARAN DIBUAT
3- NO RESIT ATAU NO REFERENCE PEMBAYARAN

SELAIN ITU, SILA SIMPAN SLIP PEMBAYARAN UTK TUJUAN PENGESAHAN KELAK (JIKA DIPERLUKAN)

SETERUSNYA SAYA AKAN MENYEDIAKAN TUGASAN/KERJA MENAIP UNTUK ANDA LAKUKAN DENGAN SECEPAT YANG MUNGKIN SETELAH MENGESAHKAN PEMBAYARAN BERKENAAN DIBUAT DAN ANDA JUGA BOLEH MEMULAKAN KERJA PADA HARI YANG SAMA.

Terima Kasih.

xpuas ati tol aku...apsal mule2 xckp nak kena deposit2 bagai...pantang aku org suke ckp belit2 nih...oleh sebab aku musykil, aku google la company nih..tapi feedback yg aku dpt..sumenye negatif...alhamdullilah aku xcepat sgt nak bertindak.terselamat aku dr skim penipuan ni...

kalau difikirkan secara positif, dr pengorbanan RM50 leh dpt RM3K adalah mustahil..tapi sbb jumlah duet yg besar tu wat org jadi gelap mate..tambah g org yg memang ngah bersungguh2 nak cari duet...

moralnye kat sini, hidop ni penoh cubaan dan dugaan.xde bnd yg leh kite percaya..ni semua sbb nak kaya ngan cara mudah...hmmm..jln yg terbaek ialah..cari duet kite snd dari tulang 4 kerat yang diberikan TUHAN. ganjaran yg jelas atas usaha yang kite da taburkan..itu lebih meyakinkan..Insya'allah...

0 comments: