Monday, January 10, 2011

Kuala Pilah ke Bukit Tinggi

Kate org2 tua...Jauh perjlnan, Luas pemandangan... Entry kali ni nak story pasal cite tahun lepas lagi..hehehe...tahun 2010 aku byk berjalan lah beb...boleh kate aku pusing satu Malaysia kot...cume xsume bnd aku dpt story kat blog aku nih...sbb thp kerajinan menghapdet blog bukanlah ditahap gaban..hahaha.....

Story mory kite bermula pada tanggal 25/12/2010.. aku n mr froggie skali lagi menjadi pengapit utk pasangan Shueq & Hairul... Kali ni kenduri sebelah Hairul plak kat Kuala Pilah... aku n mr froggie berpakaian sedondon berwarna itam... ermm...kwn aku ckp kami cam nak g kenduri org mati tapi kami rase, kami dlm busana kaler itam sgtlah segak sebab hitam lambang mutu dan keunggulan..kehkehkeh...

26/12/2010, aku, mr frogie bersama2 kwn2nye edir, lan n family bercuti ke Bukit Tinggi.. Bukit Tinggi ialah salah satu pusat peranginan kat Malaysia yg terletak kat negeri Pahang dekat ngan Genting Highland. Tempat yg kami tuju ni terkenal dengan bangunan yg bertemakan Perancis. Antara tempat2 yg lebih dilawati kat Bukit Tinggi ni ialah The Chateau Spa Resort, Bukit Tinggi Golf n Country Club, Colmar Tropicale, Meranti Park Suites, Japanese Tea Garden dan Taman Arnab.. Tapi kami pegi 2 tempat je sbb penat n lapar...huhuhu... Nak masok kena bayar yer...bukan free...kat Malaysia ni ssh nak cari bnd free dah..hehhee... Kadar bayarannye Dewasa RM12, kanak2 RM8..

Tempat 1st kami tuju Japanese Village...nak menuju ke sane kena panjat bukit yg tinggi..lebih kurang 2,700 kaki dr paras laut... Actually ade perkhidmatan shuttle tapi ramai sgt yg dok menunggu... kami dengan gagahnye mendaki bukit tersebot...fuhhh...kurus aku sekejap...hahaha...but we enjoy the moment...hah!kat sini ade Botanical Garden... kat dalam Botanikal Garden ni ade macam2 jenis tumbuh2an..menjamu mata sambil menambah pengetahuan tentang flora..tu pon kalau rajin membace info2 yg tertulis kat situ ler..hehehe...Penat berjalan..oleh sebab kami xlarat nak pusing sume..so kami decide utk berpatah balik n menuju ke destinasi ke-2..

destinasi seterusnye ialah Colmar Tropicale... kawasan ni dihiasi dengan bangunan yg bertemakan Perancis.. memang cantik... best la posing2... terase cam g obersi..hehehe... tapi lepas 15min kat atas ni, aku mula rase boring tahap cipan...dah tak tau nak g mane dah...tempat ni kecik je.. melalui lorong yg kiri kanannyer ade bangunan aala2 perancis...macam yg aku ckp td..ade lah lebih kurang 100m... nak makan, xyah cakap la...mahal...so sape2 nak dtg lenkali...aku nasehatkan supaya bwk bekal snd..hehehe....

Kesimpulannya, day trip kali ni best n enjoy disamping membakar kalori..ngeh3...tempat ni sgt sesuai utk photoG sbb byk port2 yg awesome utk disnap...entry tamat selepas anda menjamu mata melihat pic2 kami disana...

ciri2 ayah mithali...=)

giliran edir berposing...

potret keluarga...

all of us...

loving couple...lan n wife,izan

wanita pujaan malaya..kehkehkeh...

akhirnya dpt gak benda ni...

amna qistina yg bulat n comel...

sila abaikan pipi saya yg tembab tu..ia maseh blom mencacatkan kechumelan saya..haha
ok, da pnt nak upload gambar yg sgt byk......entry tamat dgn rasmi..hehehe...


0 comments: