Sunday, September 12, 2010

Syawal 2010

Aidilfitri 2010, semua adik beradik berkumpul kecuali keluarga abg wan..Tahun ni giliran abg wan beraya kat rumah mertua dia..adatlah bila dah berkeluarga...utk jage hati kedua2 pihak kenalah bergilir2..Nanti bile aku dah kawen agknye macam mane plak ragamnyer...HEHEHE...

Lebaran tahun ni disambut dgn kesederhanaan mcm thn2 lepas...cuma tahun ni sekali lagi rumah aku berubah wajah...HUHU...tahun ni aku sebok mengecat dinding umah aku...semangat betul aku..

Hari raya kedua, kami sekeluarga pegi melawat satu2 nya kakak arwah ayah kat Sg Besar. Dulu mase arwah maih idop, family mak long yg slalu jenguk kami kat sini..maklomlah...dulu kami xde kereta g nak kesana kemari...nak bergerak susah la sikit..lepas arwah ayah meninggal mak long xdtg lagi..yg datang cuma anak2 die...mak long dah xlarat nak berjalan jauh...Mungkin sebab usia dah meningkat, dah xkuat lagi..

Dah lama betul aku x pergi sana. Last aku jejakkan kaki ke sana mungkin 5-6 thn lps...masa tu rumah dorang masih rumah papan...sekarang rumah dorang dah berubah wajah...seronok betul sesekali berkumpul ramai2 cam ni...mengeratkan silaturahim..saling berziarah.Semoga hubungan silaraturrahim kita ni kekal ke akhir hayat..insyaAllah...


0 comments: