Monday, February 14, 2011

Train of Trainer

Bermula kisah mase epah jumpe satu iklan job kat mudah.com.. die soh aku apply..then aku apply... 2week after that..aku dpt call...aku dpt job tu..huhuhu...gembira bukan kepalang... org tu plak offer kat aku 1 g kekosongn utk aku ajk mmber join... then aku ajk epah.... =)

job yg aku mksodkan ialah jadi penceramah jemputan utk program PLKN..fuhhh... dasyat tol rasenye bila disebut penceramah jemputan...org yg kerdil ilmu cam kami dpt jadi penceramah... so funny n blur sket... tapi keghairahan melanda...so kami move on jugak...

start masok kem 21-25hb nih..kami dpt kem alor gajah...sebab kem ayer keroh da penoh...xpela...bukan jauh sgt...tapi sebelom nak melangkahkan kaki ke kem..kami kena buat persediaan mental n fizikal dulu..hehehe...sbb tu semua penceramah jemputan diwajibkan myertai Train of Trainer (TOT)...

TOT yg kami join ni berlangsung di Hotel Regency K.L. kat sini kami diberi modul dan gambaran kasar suasana kat kem nanti... dan diberi jugak beberapa tips utk handle kelas di kem nnt.. huhu...excited n takot gak nak masok kem...

kat TOT ni kami berpeluang jumpa ramai manusia yg laen..hehe..manusia yg aku katogerikan punya nilai2 berani bersuara dan tampil ke depan... xmacam manusia2 yg aku jumpa sebelom nih... aku pon bukanlah jenis yg cam tu...so, aku sgt2 tabik spring pada dorg...sbb berani.. patotla dorg jadi penceramah jemputan...hehehe... aku???macam tak layak je..tapi xpe..aku wat diri aku layak..huhuhu....

meet a new friends...bila masok tempat baru mesti la nak kena bina empayar kawan secara meluas... jumpa gak la 2-3 mmber yang kamcing... 2org yg kami jumpa dtgnye dr pantai timur... yg sorg lagi org melaka... Yana,Mimi,Diana.. kalau ada rezeki..kita jumpe lagi utk sessi TOT akan dtg..hehehe...wish of luck for all of u...

minggu dpn kami akan masok kem....good luck diri snd...=)...entry tamat...


0 comments: