Monday, August 02, 2010

10-1=???

Mungkin bukan rezeki aku nak dapat job tu...xpelah cuba laenkali... even hati ni penoh kehampaan tapi aku kena redha dengan ketentuanNya..aku percaya Dia punya perancangan yang lebih baek utk aku...bukan ke begitu kawan???


Tak apalah..usaha lagi...setiap usaha mesti akan datangkan hasil...pegang prinsip ni..setiap usaha pasti akan ada hasil..samada baek atau buruk hasil tu yang pasti namanya tetap hasil dari usaha..ngeh3..

Sebagai contoh, tanam pokok padi hasilnya mestilah padi. itu hasil yang baek..tapi kalau padi tak menjadi...leh dapat hasil lalang..itu da katogeri hasil yang tak baek..kena tetap teruskan usaha supaya akan dapat hasil yang baek satu hari nanti...

kata pujangga..."Orang bijak sentiasa nampak peluang yang tersembunyi di sebelah masalah, orang bodoh sentiasa nampak masalah yang datang dalam susah".

Peluang datang bersama halangan..satu pintu rezeki tertutup...sepuluh yang laen terbukak.. tinggal nak cari kat mane yang sepuluh tu... come on babe!!..i can do it!! yeahhh... gpon perjalanan ku maseh panjang... byk lagi yg perlu aku tempoh kalau pjg umur ku...insyaallah...

"Ya Allah, permudahkan segala urusan ku di dunia mahupon di akhirat"...amin...

0 comments: