Monday, October 25, 2010

misi 53kg part 2

pesanan penaja: entry kali ini adalah sgt pjg dan tidak dibantu dgn sebarang image..semoga tabah membaca..membaca itu jambatan ilmu..ilmu itu pelita hidup..ngeh3...

Aku sedang menghitung detik demi detik utk melangkahkan kaki ke atas pelamin..adus stress rasenye...opss...bukan pelamin aku..pelamin aku blom siap g..hahaha..saje kuarkan ayat kontrobesi...yg nak nak kawen tu member aku..si shueq..tapi aku and mr froggie di minta utk jadi psangn pengapit yg sejoli..huhuhu...so aku and mr froggie nak naek pelamin..tapi bukan sbg pengantin..cume sbg pengapit.huhuhu3...

so, nape org laen yg naek pelamin aku yg stress???sungguh mengkonpiuskan diri...hahaha.. sbnrnye stress nak cari baju yg sesuai..aku takot nnt baju aku xmuat..ngeh3.. elok gak sbnrnye bile ade misi kenape kita nak kurus...aku mmg patot bterima kaseh ngn shueq..sbb bile die nak kawen aku mula terpikir nak kecik kan bdn sbb takot bile naek pelamin die nnt, aku jadi punca pelamin angan die roboh..hahaha3...

ok, last week aku g timbang ngan kawan2 aku smbil menjadi duta mydin..berat aku mase tu 69.2kg..fuhh...16kg to go...maka bermula la episod diet dlm hidop aku..aku minum sd2 so aku kena tau cara pemakanan yg betul..supaya xsia2.. so aku baca blog nih utk makluman lanjut..http://slimdietdua.blogspot.com..then adek aku kasi tau sal program diet atkins..die baca dr blog nih..http://taknakgemuk.blogspot.com/.

kalau ikot ape yg aku leh conclude melalui pembacaan dan pengalaman aku..dgn meminum sd2 kite sbnrnya mengamalkan atkins diet..sbb atkins diet ni diet karbohidrat.dan kita hanya dibenarkan mkn karbohidrat 20g je sehari..sama macam sd2 gak..pastu kita cuma boleh makan makanan yg tinggi protein..xleh mkn buah, kena minum byk, kena mkn sayur ijau...ape g ek..serba serbi adalah sama...oleh sbb tu aku dgn yakinnye nak follow diet nih..sbb diet ni best..sbb xpyah tahan lapar...aku leh mkn ayam seekor satu hari pon xde hal..sbb aym tinggi protein..tapi sorila..aku xlalu mkn ayam byk2..sbb aku lebih suke ikan..hehehe...

tapi sbnrnye bile xmakan nasi bdn kite mmg sket lemah..pastu perot asek la lapa n nak mngunyah...tapi dengan pengambilan sd2 bnd ni dpt diatasi..sies aku xtipu..sbb bile aku minum sd2 aku akan kenyang so xde la aku cam terseksa je asek nak mkn...mmgla boleh nak ayam ke ape ke yg tinggi potein..tapi lalu ke nk jadikan ayam tu snek??hehe..sies aku xtipu korang..sbb aku da try...aku berpuase spjg minggu ni sbb nak ganti pose..sahur aku xskip..aku minum sd 2 n mkn la pape yg tinggi protein..pastu aku leh thn smp ptg tanpa rase lapa..then 2ari lepas..sd2 aku abes..aku lupe nak order kat mr froggie..then aku xmkn..pergh gile...aku sengsara beb..sume bdk2 umah aku leh jadi saksi..masok ari last ari jumaat lepas..aku mcm org baru pas beranak..tambah terok sbb aku xsahur..tapi dr ari yg sblom tu pon da mmg xlarat..sbb tu xterkage time sahur... so dr situ aku da leh tau dah..pengambilan sd2 mmbntu aku menahan rasa lapar...

ok2..smbg cite..selepas seminggu berlalu,arini ni aku g timbang kat tempat yg sama..sbb menurut aznor xleh pakai timbang yg laen2..nnt xaccurate... hmm.. jeng.. jeng..jeng... keputusannye..66.9kg.sgt2 lah seronoknye..tapi aku xsmpt nak snap gambar sbb aku g sorg2 time tu..aku turun 2.3kg beb..seronok kan??kalau tiap2 minggu leh trn byk2 kan best.smptla aku naek pelamin shueq pakai baju cantik2..huhuhu....

ok2..sekian utk kali ini...terima kasih sbb bkongsi gembira bersama aku.semoga misi aku cepat tercapai...hehehe... kalau nak order sd2 leh order ngn aku...huhuhu...

0 comments: